Remschijf Schijfrem vervorming tester
Remschijf Schijfrem vervorming tester
69,00 €
Als je remschijf krom is, dan kun je dat merken doordat je stuur en/of rempedaal trilt tijdens het remmen. Ook kun je daar piepende of knarsende geluiden bij horen. Naast onveilig zijn kromme remschijven ook nog eens erg storend.
- Roest aan je remschijf. Dit zet uit door vocht en drukt de remschijf krom;
- Je remtang/zuiger werkt niet goed (oververhitting);
- Je hebt te krachtig geremd (oververhitting);
- Je remvloeistofbakje is te vol. Remvloeistof zet uit en de remzuigers drukken de remblokken aan (oververhitting).
Voor je hoort of voelt dat je remschrijven niet meer mooi vlak zijn, is er ook al één en ander mis, maar dit kan je enkel met dit toestel opsporen. Op dat ogenblik kan het probleem eventueel nog verholpen worden zonder onderdelen te vervangen. Daarom is het nodig om regelmatig de vlakheid van je remschijven te testen bij het onderhoud van een voertuig. Echter bij nieuwe voertuigen zijn een groot aantal van de ophangingsdelen uit aluminium waardoor een meetklok op een magneetvoet niet meer kan gebruikt worden. Vandaar deze meetklok en arm op een tang.
Deze set kan ook gebruikt worden voor het meten van de uitslingering van tandwielen, naven of wielen.
Technische gegevens :
tandwiel, naaf of wiel.
Zeer nauwkeurig te meten tot op 0.01 mm met een totale slag van 10 mm.
Schaalverdeling 0 - 10 mm, met 0,01 mm. aflezing.
Makkelijk aanpasbaar en vast te zetten.
De meter kan in vrijwel elke positie vast gezet worden.
Dankzij de griptang kan de meter bijna overal op vastgezet worden.
De gesegmenteerde stalen montage post kan worden gebogen in elke gewenste positie en vervolgens worden vergrendeld.
Ideaal voor meting van radiale speling op elk roterend onderdeel van auto's.
Ook geschikt voor motorfietsen.