Voor Nederlandse bedrijven : onze site herkent niet automatisch BTW nummers.

Wanneer u intra-communautair (BTW vrij) wil bestellen, maak dan uw bestelling via onze site en kies bij het afrekenen voor "betaling via overschrijving". Dan sturen we u meteen na uw bestelling een BTW vrije offerte op het emailadres dat u opgaf.

Indien u akkoord gaat met deze offerte, dan kan u betalen via iDeal, visa, bankoverschrijving, ... via de betaallink die we meesturen met de offerte.

http://schema.org/InStock

Timingset voor Fiat & Jeep - 1.6L E-torQ met 55263842, 55268036 kettingmotoren

Productcode: TM120780
Beschikbaarheid: 1

180,00 €

- +

Deze set bevat al het speciale gereedschap dat nodig is voor het vervangen van de distributieketting van de E6 e-Torque-motorgeneratie.

De motorenreeks werd voor het eerst geïnstalleerd in de Fiat 500x, Tipo en Egea, maar ook in de Jeep Renegade.

Om de distributieketting te verwijderen, moet deze samen met het nokkenastandwiel worden verwijderd en moet ook het krukastandwiel worden verwijderd.

De nokkenas wordt aan de versnellingsbakzijde op zijn plaats gebracht en de krukas wordt op zijn plaats gebracht door een aan de voorzijde bevestigd bevestigingsgereedschap.

Te gebruiken als :

2000033600, 2000040946, 2000041300, 2028500090, 2028600090

De set bevat volgende gereedschappen :

  • Nokkenasbevestiging 1.6L Fiat / Jeep, zoals 2028600090 / 2.028.600.090
  • Krukaspositioneringsgereedschap voor Jeep Fiat 1.6L, zoals 2028500090
  • Vliegwiel blokkeergereedschap 1.6L Fiat / Jeep Fiat, Chrysler, Jeep, zoals 2000041300, 2.000.041.300
  • Hulpinrichting voor riemspanner, zoals 2000040946 / 2.000.041.200
  • Vliegwiel blokkeergereedschap, zoals 2000033600 / 2.000.033.600
  • Alles zit in een stevige opbergkoffer

De set is geschikt voor de volgende motorcodes :

55263842, 334AXE1A, 55268036, 356SXE11

Werkwijze voor het uitbouwen van de ketting :

Verwijder het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel
Verwijder de V-riem met riemspanner
Verwijder de airconditioningcompressor en starter
Bevestig het vliegwiel en draai de centrale schroef KW los
Verwijder de waterpomppoelie en het voorpaneel
Verwijder de kettingspanner, motorsteun en afdichtplug in het voordeksel
Vergrendel de nokkenas, maak het nokkenastandwiel los en verwijder deze samen met de ketting
Demonteer het nokkenaslagerdeksel en de kettinggeleider en spanrail
Verwijder het krukastandwiel met behulp van een trekker

Inbouwen in omgekeerde volgorde.

Aanhaalmomenten :

Bobine : 8 - 10 Nm
Kleppendeksel :10 - 14 Nm
Startmotor : 36 - 44 Nm
Krukaspoelie : 40 Nm + 55 graden (bout vervangen)
Nokkenastandwiel : 115 Nm
Nokkenaslagerdeksel : 9 - 11 Nm
Aircocompressor : 23 - 27 Nm
Aandrijfriemspanner : 8 - 10 Nm
Omkeerschijf aandrijfriem : 31 - 38 Nm
Distributiehuisdeksel : (M6) 30 Nm
Distributiedeksel : (Torx-schroeven) (M6) 12 Nm (M8) 30 Nm
Distributiekettingspanner : 57 - 69 Nm
Geleiderail en spanrail : 23 Nm
Alternator : 22 - 28 Nm
Waterpomp : 25 - 31 Nm

Er zijn geen beoordelingen voor dit product.
Schrijf een recensie
SlechtUitstekend
Facebook commentaar

Inloggen